Dag 26: Universal Studios

5 augustus 2025 - Hunters Creek, Florida, Verenigde Staten

Een dagje pretparken vandaag. Ee worden om kwart over acht opgehaald door een Uber, die ons 25 minuten later bij Universal Studios afzet. Via een heleboel roltrappen en lopende banden komen we aan bij de ingang. Hier heb je nog geen toegangskaarten voor nodig en zitten allerlei winkel en restaurants en is echt super Amerikaans. Dit slaan we lekker over en gaan door naar de ingang van Universal Studios Florida en beginnen met de Despicable Me attractie. Een leuke rustige attractie om mee te beginnen. Voordeel van de attracties is dat je in de rij ook vermaakt wordt en het wachten minder erg maakt. Alle ritjes opnoemen die we gemaakt hebben is een beetje saai, maar we hebben ons in dit gedeelte goed vermaakt. We eindigen hier in het Harry Potter gedeelte, omdat je vanaf hier met de Hogwarths Express naar Universal Islands of Adventure kan reizen. Hiervoor zijn we hierheen gegaan, nou ja ik. Luca en Emile zijn wel klaar met Harry Potter en gaan naar een ander gedeelte van het park. Noah, Kaiya en ik gaan in de rij voor Hagrid's Magical Ride, er is aangegeven dat de wachttijd 140 minuten is, maar heg eerste stuk kunnen we zo doorlopen. Dan begint het echte wachten. Na 20 minuten zijn we nog niet heel veel opgeschoten en willen de kids niet meer wachten. Dan maar wat eten zoeken. Het wordt een beetje pizza en we zoeken Emile en Luca ook weer op. Eind van de middag zijn veel attracties gesloten omdat het bliksemt. Dan zijn ze in de VS toch extra voorzichtig. Het is toch tijd om te eten en voordat iedereen dat bedenkt heb en we een leuke tent gevonden. 

Al de hele middag in contact geweest met dw familie Munsterman, die gisteravond in Orlando zijn aangekomen voor 3 weken pretparken en waterparken. We hadden al tegelijk in de rij voor de King Kong attractie gestaan, zij een stuk voor ons en nu komen ze bij hetzelfde restaurant eten als wij 😄. Zo kom je nog eens bekeken tegen in het buitenland. Even bijgekletst en hun verhaal over de horror vlucht vam gisteren gehoord. 6 uur doen over een vlucht van 2,5 uur door het onweer en de regen. Gelukkig zijn ze veilig aangekomen. Voordat de regen echt losbarst willen we nog wat attracties doen. Het lukt om er nog 1 te doen, maar als we daar uit komen regent het zo hard dat alle rides zijn afgesloten. De buienradar geeft aan dat het voorlopig nog niet ophoudt, dus houden we het voor gezien. Ook voor de terugreis een Uber besteld en die brengt ons weer terug naar dw campground. Hij had een tablet aan dw stoel zitten waarop we een quiz konden spelen, zo ging de rit mooi vlot en konden we de kids nog wat algemene kennis bijbrengen 😊.

Gedachtes over het park, attracties an sich leuk, maar te weinig echte achtbanen. Verhouding attracties en winkels is verkeerd om. We hadden een pas waarop je alle gemaakte foto's van de ritjes die je maakte kon zetten. Werkte niet altijd goed, en was ook niet duidelijk waar een servicepunt hiervoor zat. Helaas dus niet van alle ritten de foto's kunnen downloaden. Het feit dat je eigenlijk geen eten mee mag nemen, maar te weinig plekken hebt waar je snelle snacks kan halen, losse hamburger, wraps, pizza slice, zoiets en vaak dus zittend moet eten en je kostbare tijd verdoet aan 'uitgebreid' eten. Al met al een leuke dag gehad, veel gedaan, zou ik persoonlijk het park aanbevelen weet ik nog niet. Misschien als je meerdere dagen hebt en dus minder haast dat het dan leuker is. Dat weet Louise beter dan ik.

Morgen gaat Emile motor rijden en wij wete n nog niet precies wat we gaan doen. Noah wil wel een rustdagje, Luca wil gaan shoppen en Kaiya weet het nog niet. 

Foto’s

2 Reacties

  1. Inge:
    6 augustus 2025
    Leuke ervaring maar jammer dat het toch niet helemaal was zoals jullie hoopten.. en dan ook nog regen... geniet van jullie dag vandaag (voor jullie morgen)!
  2. Koosje wallis:
    6 augustus 2025
    Gelukkig toch in veel attracties geweest , jammer van die regen en makkelijk toch die “ubers”